Handelsbetingelser

LENE KJØLNER/kjoelner.dk drives af Lene Kjølner, Rådhusstræde 15, 1.th. 8900 Randers C. CVR-nr.: 40661352.

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra online-shoppen LENE KJØLNER/kjoelner.dk.
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og online-shoppen.

Emner
Pris og betaling
Afgivelse af ordre
Levering og forsendelsesmetoder
Ansvaret for varerne
Gives varen som gave?
Brugervejledning
Ombytning
Fortrydelsesret og returnering
Reklamation
Forbehold
Klageadgang

Pris og betaling 
Hos LENE KJØLNER/kjoelner.dk kan du bestille dine varer online og betale ved hjælp af flere forskellige betalingsmetoder:
– Dankort/Visa Dankort, MasterCard, Visa, (Maestro, American Express)

Betaling foregår via en sikker og krypteret SSL-forbindelse til Quickpay, og betalingen for dit køb bliver først trukket, når din vare bliver afsendt.

Alle priser fra LENE KJØLNER/kjoelner.dk – på web-adressen https://www.kjoelner.dk – er i danske kroner og er inkl. moms.

Afgivelse af ordre
Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Til betaling”. Herefter går din ordre videre til LENE KJØLNER/kjoelner.dk.

Du modtager efter afgivelsen af ordren automatisk en e-mail med en ordrebekræftelse. Dette er en kvittering for afgivelsen af ordren og ikke en bindende aftale. LENE KJØLNER/kjoelner.dk kan i særlige tilfælde være nødsaget til at annullere ordren. I så tilfælde vil du modtage besked indenfor få dage.

Bindende købsaftale sker i det øjeblik, du modtager en e-mail fra LENE KJØLNER/kjoelner.dk med information om at varen er på vej til afsendelse.

Levering og forsendelsesmetoder
LENE KJØLNER/kjoelner.dk leverer udelukkende til pakkeshops i Danmark (pånær Grønland og Førøerne). Leveringstiden er ml. 3 og 5 hverdage. Hvis der skulle være problemer for LENE KJØLNER/kjoelner.dk med at levere en vare, hvis den f.eks. er udsolgt, modtager du en mail eller telefonopkald herom hurtigst muligt, så vi kan finde den bedst mulige løsning for dig.

LENE KJØLNER/kjoelner.dk sender fragtfrit i Danmark (med undtagelse af Færøerne og Grønland). Forsendelsen af varer sker med Postnord. LENE KJØLNER/kjoelner.dk sender som pakkepost med mindre andet er aftalt skriftligt.

Hvis din pakke ikke afhentes inden fristen på posthuset – og derfor bliver sendt tilbage til os, vil du få en meddelelse fra LENE KJØLNER/kjoelner.dk herom. Det koster et gebyr for vores håndtering af pakken på 40 kr. – uanset om du vælger at få sendt pakken igen, eller om du ønsker at få pengene tilbage. Hvis du ønsker at få tilsendt pakken igen pålægges portoomkostninger. Du kan altså ikke udøve din fortrydelsesret ved at lade være med at afhente pakken – du skal meddele det skriftligt (læs mere under “Fortrydelsesret og returnering”)

Ansvaret for varerne
Ansvaret for varer købt fra LENE KJØLNER/kjoelner.dk overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.
Levering af varer fra LENE KJØLNER/kjoelner.dk anses for sket, når du (eller en af dig angiven tredjemand) har fået varen udleveret.

Gives varen som gave?
Hvis varen skal gives som gave, har du mulighed for at få pakket smykket flot ind som en gratis service. Du bedes skrive i notat-feltet på betalingssiden, hvis dette ønskes.

Brugervejledning
Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra LENE KJØLNER/kjoelner.dk.
Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra LENE KJØLNER/kjoelner.dk, er denne af vejledende art. For vejledning omkring størrelse og materialer se her (link).

Ombytning
Hvis varen ønskes ombyttet til en anden vare eller til en anden størrelse, farve mv.:
Varen sendes til LENE KJØLNER/kjoelner.dk sammen med en beskrivelse af, hvilken ændring der ønskes foretaget.

Send til:

LENE KJØLNER
Rådhusstræde 15, 1.th.
8900 Randers C

Fortrydelsesret og returnering
LENE KJØLNER/kjoelner.dk giver 14 dages fortrydelsesret gældende fra den dag, du (eller en af dig angiven tredjemand) modtager dine varer. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

For at udøve fortrydelsesretten skal du inden for disse 14 dage give LENE KJØLNER/kjoelner.dk besked på mail: mail@kjoelner.dk, at du fortryder dit køb (husk at skrive navn, ordrenummer og hvilke varer, der fortrydes). Herefter returnerer du varen i dens originale emballage til LENE KJØLNER/kjoelner.dk hurtigst muligt og senest 14 dage efter, at du oplyste om fortrydelsen. (Se eksempel på fortrydelsesret-skabelon i bunden af denne side).

Du skal selv betale for at pakken sendes retur. Det er også dit ansvar, at pakken er pakket forsvarligt ind, og at den kommer frem til os ved returnering.

Send returvaren til:

LENE KJØLNER
Rådhusstræde 15, 1.th.
8900 Randers C

Hvis du bruger fortrydelsesretten, som er beskrevet ovenfor, refunderer vi det fulde beløb uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget mailen om, at du vil gøre brug af fortrydelsesretten. En tilbagebetaling vil ske til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, med mindre andet er skriftligt aftalt. Der kommer ingen gebyrer som følge af returneringen. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne.

Hvis varen er brugt, når den sendes retur, skal LENE KJØLNER/kjoelner.dk vurdere ud fra den konkrete vares stand, hvad den kan sælges for til en anden forbruger (jf. Forbrugeraftaleloven, juni 2014). En vare er defineret brugt, hvis den bruges ud over, hvad der er muligt ved afprøvning af varen i en fysisk butik. En eventuel forringelse i værdi skal forbrugeren, der har returneret varen, ikke have retur. Da udbedring af skade på brugte smykker ofte er omkostningstungt, vil det refunderede beløb derfor i mange tilfælde være begrænset eller lig nul.

Reklamation
Ifølge købelovens regler er der 2 års reklamationsret på varer leveret fra LENE KJØLNER/kjoelner.dk. Eventuelle fejl eller mangler ved varer skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder efter at fejlen har vist sig, vil påberåbelsen være rettidig.

Det en din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig.
Hvis reklamationen vurderes til at være berettiget, kan du få en mangelfuld vare repareret, ombyttet eller lignende ud fra den givne situation.

Som udgangspunkt kan du kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter, du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, er klagemuligheden tilsvarende begrænset. F.eks. er det naturligt at smykkers overfladebehandling forandres eller bliver slidt forholdsvist hurtigt ved brug, og sådanne reklamationer bliver ofte afvist.

Forbehold
LENE KJØLNER/kjoelner.dk tager forbehold for trykfejl i beskrivelser og priser.

LENE KJØLNER/kjoelner.dk kan ikke garantere, at de farver smykkerne har på billeder på webshoppen, svarer til virkeligheden. Dette kommer an på skærmindstillinger på den computer, man ser billederne på, og desuden kan smykkesten naturligt variere i farve.

Klageadgang
Hvis du mod forventning skulle ønske at klage over varer eller tjenesteydelser hos LENE KJØLNER/kjoelner.dk vil vi naturligvis helst at du henvender dig direkte til os på mail@kjoelner.dk , hvorefter vi vil være lydhøre og gøre vores bedste for at forbedre din oplevelse.

Loven foreskriver dog, at vi skal oplyse om andre klagemuligheder. En klage kan indgives til:

Center for Klageløsning, Nævnenes Hus
Toldbodgade 2
8800 Viborg
Telefon 41 71 50 00
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommisionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr